AUDI’S REKLAMEFILM FORBYDES

Hvordan får du for alvor folk til at se din nye reklamefilm? Det gør du, ved at få den gjort forbudt, og det er præcis det der er sket for Audis reklamefilm for den nye R8…

 

Er den for farlig for seerne? Det mener i hvert fald ASA (Advertising Standard Authority) i England, som vurderer om en reklamefilm opfylder de nødvendige krav for at kunne vises for den (åbenbart) let påvirkelige offentlighed.

Audis seneste reklamefilm er for den nye R8, der som bekendt er en sportsvogn, og selv om Audi (med meget små bogstaver…) skriver, at “speed isn’t everything”, så er filmen altså alligevel for meget af det gode. I hvert fald kom der en klage fra én (1) seer, som mente, at filmen opfordrede til at køre hurtigt, og derfor har ASA nedlagt forbud mod at den bliver vist.

VANDEYK.RAPHA_.@VANDEYK@VANDEYKVANDEYK-RAPHA-05

GADGETS Når en cykel bliver kunst

Audi klagede over beslutningen, og nedlagde påstand om, at filmen ikke handler om at køre hurtigt, men om at have kontrol over køretøjet. Øjet i filmen er tydeligvis animeret, og desuden er den optaget med hastigheder omkring 50 km/t.

ASA var dog ikke til at rokke for, som de siger: “Vi anser at seerne kan opfatte pupillens bevægelser som en følelsesmæssig reaktion på at køre hurtigt, hvilket understreges af den hørbare motorlyd”.

Nu er det så ret oplagt at filmen går viralt, og på den måde får langt flere visninger end den ellers ville have fået. Det er jo som bekendt sådan, den moderne verden fungerer…

g8ousqudwprex28amsf9

BILER Sælg alt og køb en Ferrari 288 GTO