DE FØRSTE KOENIGSEGG REGERA

Koenigsegg er den lille mus, som kan skræmme elefanterne i hyperbils-branchen, som de gjorde med Regera, og til årets internationale biludstilling i Genève, viste man så de to første produktions-eksemplarer, der begge er solgt

 

Der er ingen tvivl om at der har været travlt hos Koenigsegg i Ängelholm, for den lille svenske hyperbilsfabrikant, står ikke tilbage for de store, når det gælder at levere innovative modeller. Sidste år viste de den nye model, hybridbilen Regera, og nu har de så leveret de første to eksemplarer, hvormed produktionen officielt er i gang.

YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjEzOTAxMjE7czoxOiJ3IjtpOjEyODA7czoxOiJoIjtpOjk2MDtzOjE6ImMiO2k6MTtzOjE6InMiO2k6MDtzOjE6ImsiO3M6NDA6ImY0N2U3Y2UyZTQyOTIxYjM3NmQyZGMxNjQ5ZGIwMjE2YzAzNjJlNTAiO30=

BILER Saab vender tilbage

Regera er den første model fra Koenigsegg med ‘Direct Drive’, som vi stadig ikke er helt sikre på hvordan fungerer, men det handler om en transmission, der bare har ét gear. Det betyder også, at Koenigsegg for første gang bygger to forskellige modeller på deres lille fabrik.

koenigsegg-regeras-geneva-2017-03-960x640

Kulfiber i British Racing Green kombineret med det klassiske naturfarvede indtræk er en lækker kombination

Med en spænding på 800 volt er Regera desuden den første hybridbil, der bruger så høj en spænding. Energien går til tre elmotorer, som til sammen leverer 670 hk, hvilket er det højeste fra en serieproduceret hybridbil. Det kombineres med Koegnigseggs egen V8 med turbo, og alt i alt giver det 1.500 hk og 2.000 Nm. Det ses også på præstationerne. Ifølge Koenigsegg kan Regera accelerere fra 0-300 km/t på blot ti sekunder, og nå 400 km/t på under 20 sekunder, hvis altså du kan finde en vej der er lang og øde nok. 150 til 200 km/t tager blot en bagatel af tre sekunder.

wrensilva-loft-audio-console-02-960x640

GADGETS Nostalgi fra Wrensilva

De første eksemplarer af Regera er nemme at kende fra hinanden, da de er lakeret i helholdsvis mørkegrøn og rød, og begge anvender en særlig lak, der gør det muligt at se den perfektionistiske kulfiber, og fælgene er i samme materiale. Der er fuld integration for Apple CarPlay, trådløs opladning, parkeringsassistance, Autoskin (som forklares i videoen nedenfor) og aftagelige tagplader, som passer ind under frontklappen.