EN 2CV-CYKEL ER FANTASTISK!

Problemet med trehjulede cykler er jo, at de er fantasiløse at se på, men det gar den italienske designer Luca Agnelli heldigvis fundet en løsning på, som er halvt 2CV…

 

Citroën 2CV er en af mest genkendelige biler som findes, og selv om Doniselli Duomo endnu ikke har fået sin gennembrud hos i spelt-segmentet på Østerbro, så er de faktisk også en klassisk fabrikant af trehjulede cykler. Det eneste der manglede var Luca Agnelli, en designer fra Milano, som besluttede sig for at forene de to.

gallery-2

BILER Tesla Model 3 “selvfølgelig” forsinket…

Navnet er 2CV Paris, og består af en Duomo fra 1929 forenet med forenden fra en 2CV fra 80’erne. Jo, den forende er faktisk lavet af en rigtig Citroën 2CV, og en af de store udfordringer var faktisk at få karrosseridelene fra 2CV’en til at passe sammen med bilens karrosseripaneler. Rugbrødsmotoren (altså dig…) får hjælp fra en 250-watts elmotor med en 10-amperes batteri fra Panasonic. Under frontklappen er der desuden et praktisk bagagerum, med plads til den romantiske picnickurv — selv om din ledsager altså bliver nødt til at cykle selv…

peugeot-3008-2017-1600-0b

BILER Priser på Peugeot 3008

Der er også LED-lys for og bag, og så genbruger man naturligvis den originale 2CV-affjedring foran, mens du sidder på en sadel fra britiske Brooks, der er det eneste rigtige til en cyklende gentlemans bagdel. Agnelli overvejer lige nu at sætte modellen i produktion, og hvis det sker, så bliver den ikke billig. Den kommer nok heller ikke til at få noget stort gennembrud i spelt-segmentet, for der er ingen plads til ungerne…