LÆKKERIER FRA AUTODROMO

Nu vender Autodromo Monoposto-modellen tilbage med et helt nyt automatic værk, og i en begrænset serie på 500 eksemplarer, til en pris som gør den forførende at placere på håndleddet

 

Monoposto er italiensk for ”et enkelt sæde”, og genkalder en æra, hvor der ikke var et batteri af knapper på rattet af en Grand Prix-racer, men blot et par basale instrumenter. De øvrige data kom gennem sædet og til førerens bagdel. Det er den tid som Autodromo fejrer med Monoposto-modellen, der bliver ekstraordinært lækker i udgaven med den blålige urskive kaldet ’Azurro’.

ferrari-250-gto-1962-expensive-car-2

BILER Ferrari 250 GTO til 384.000.000 kr…

Det der med omdrejningsbegrænseren var også noget føreren selv skulle administrere, for hvis man overdrejede motoren eksploderede den, så mekanikerne plejede at male en rød streg på omdrejningstælleren, eller bruge et stykke rødt tape. Det findes også på Monoposto-modellen, og her den røde (eller gule!) streg også håndmalet, ligesom læderremmen er håndlavet.

icon-ebike-43-milano-7

GADGETS Rå italiensk e-bike

Monoposto-modellen var oprindelige en Limited Edition, og kun tænkt at skulle produceres ved en enkelt lejlighed. Det er dog blevet lidt en kultmodel for Autodromo, og derfor har man relanceret Monoposto med mærket første automatic urværk. Den nye Monoposto Chronograph fremstilles dog stadig i en begrænset serie på blot 500 eksemplarer, hvor 200 er med sort skive, 200 er med sølvfarvet skive og blot 100 er Azurro. Alle er de individuelt nummereret og leveres i en flot æske.

land-rover-discovery-90-heritage-custom-10

BILER Cool & Lovely Defender

Monoposto Chronograph er med den samme 43 millimeters urkasse som den første udgave, men tre millimeter tykkere for at få plads til det større automatic værk. Men det bedste er muligvis prisen, for den er kun 1.800 dollars, eller små 13.000 kroner. Derfor skal du nok også skynde dig — Monoposto-udgaverne plejer at blive udsolgt ret hurtigt, og du kan bestille det her.