SINGER MØDER WILLIAMS F1

Vi har vidst et stykke tid at Wiliams Engineering arbejdede på en ny 6-cylindret boxermotor til Singer, og nu har vi endelig set de første billeder af den bil, som den nye 500-hestes maskine skal benyttes i …

 

Det er et par måneder siden de første billeder dukkede op af en 6-cylindret boxermotor som Singer havde udviklet sammen med Williams Engineering, der er den tekniske afdeling af Williams F1. Nu kan vi endelig se hvad det var den motor skulle bruges til, nemlig en ny model fra Singer, som får den helt nye 500-hestes sugemotor udviklet af F1-teamet.

Mens udgangspunktet er en 964-generationen af Porsche 911, så er der ikke meget tilbage af det udover den ikoniske 911-form. Den har det klassiske look vi kender fra Singer, men den er også blevet en hel del mere muskuløs — som ducktail-spoileren, diffuseren bag og de meget brede skærme.

zero-ts-1-1

BILER 1.000 km rækkevidde i en Tesla

Som altid med Singer er bilen fyldt med små detaljer, som den måde den øverste del af bagruden faktisk former en spoiler, de nye baglygter som både er klassiske og moderne samt dørhåndtagene — der nu er halve, som på et gammelt køleskab — eller insugningen til motoren som passerer gennem de bagerste sideruder.

Interiøret er også en blanding af det moderne og det klassiske. Sæderne har klassiske metalringe og instrumentbordet er renset for overflødige detaljer. Samtidig er der brugt rigeligt med kulfiber og alting har en skulpturel kvalitet, mens gearskiftet er helt åbent.

Præstationerne for den ny Singer kendes endnu ikke, men i det, der ligner en meget let bil (karrosseriet er kulfiber), vil de 500 hk have let spil. Det største problem er nok prisen. En Singer koster allerede i omegnen af fire millioner kroner, og der er nok ingen tvivl om at denne version bliver væsentlig dyrere.

4-1

BILER Lamborghinis første elbil

Ak ja, tænk at der var nogen som betalte en million dollar for en ny 911 R, når de kunne have fået sig en Singer …